FRI FRAKT OVER 700,-

0

Kurven din er tom

Hvordan unngå influensa – Styrk ditt immunforsvar

Hvordan unngå influensa – Styrk ditt immunforsvar

Det beste forsvar mot sykdom i forkjølelses sesongen er et sunt og sterkt immunforsvar. Ved å spise sunt og passe på at du får i deg nok vitaminer og mineraler (minimum 5 om dagen) er sjansen stor for at du unngår forkjølelse og influensa.

I følge WHO vil opptil 1 av 4 bli syke i en influensapandemi, og dette kan skape store problemer. Allikevel vil 3 av 4 ikke bli syke selv om de kommer i kontakt med viruset. Å vaske hendene og ikke hoste på andre er viktige forholdsregler, men den virkelige garantien mot influensa vil være et immunsystem som fungerer optimalt.

Det finnes forskjellige typer immunforsterkende, hel naturlig mat som inneholder store mengder av viktige mineraler og vitaminer i tillegg til antiinflammatoriske egenskaper.

immunforsvar

For å kunne bekjempe forkjølelse og influensa trenger kroppen din en rekke næringsrike matvarer, i hovedsak massevis av grønnsaker og frukt, der grønt veier tyngst. Disse inneholder store mengder vitaminer og dessuten sink. Alle disse er viktige for immunsystemet.

Vitaminene som er bevist til å forhindre og/eller behandle forkjølelse og influensa, er vitamin C og D.

Et optimalt Vitamin-D nivå er en av de absolutt beste strategiene for å unngå alle typer infeksjoner, og mangel på vitamin D er mest sannsynlig den virkelige årsaken til sesonginfluensa, og ikke selve influensaviruset. Dette er antakelig den viktigste og billigste forsikringen mot influensa.

Andre vitaminer bidrar også til et styrket immunforsvar, for eksempel vitamin A og E som bidrar med antioksidant og antiinflammatoriske egenskaper.

Chlorella & Spirulina har økt i popularitet på grunn av sine immunitetsøkende egenskaper. Forskning publisert i 2012 i Nutrition Journal studerte friske individer og deres immunforsvars respons på alge tilskudd. Resultatene viste at chlorella støtter et sunt immunsystemrespons og hjelper «naturlig killer»(NK) -celleaktivitet etter bare noen ukers tilskudd.

"Siden jeg begynte med blågrønne-alger har formen vært mye jevnere og bedre, energien holder hele dagen. Doseringen av chlorella og spirulina har vært litt forskjellig, prøver å justere etter hva kroppen forteller meg, og det fungerer fint. I perioder med svak fordøyelse har jeg så å si bare inntatt alger, fire-fem ganger daglig….I min familie er det mange ungdommer, og nå har flere av dem også begynt med alger. De syns det virker overraskende godt på formen.. Jeg kan gladelig anbefale blågrønne-alger". - Britta Schmedling