Slik kan du lage gode skilt som gir virksomheten din særpreg

I en verden preget av digital markedsføring, er det fort gjort å tenke at tradisjonelle skilt, foliering eller gatebukker har spilt ut sin rolle. Det er imidlertid langt fra sannheten, gode skilt kan være helt avgjørende når du skal skape oppmerksomhet rundt virksomheten din. Gode skilt vil ikke bare fange mottakerens oppmerksomhet, de vil også bidra til å gi virksomheten din særpreg.

Oppmerksomhet og profilering blir enklere med gode skilt

Et godt skilt skal først og fremst skape oppmerksomhet. Det er ikke uten grunn at gatebukker er laget for å stå et lite stykke ut fra selve butikklokalet, alt handler om å fange oppmerksomheten til så mange som mulig av de som går, sykler eller kjører forbi. Det er tusenvis av inntrykk som kjemper om oppmerksomheten vår, og da er det viktig å skille seg ut.

For de store dagligvarekjedene kan det være greit å kommunisere for eksempel et prisbudskap for ett enkeltprodukt, men for en litt mindre virksomhet kan det være viktigere å beskrive hva virksomheten egentlig kan tilby. Beskriv hvilken verdi akkurat dine produkter eller tjenester kan ha for en potensiell kunde.

Skilt som speiler digital markedsføring i den fysiske verden

Gode skilt lever ikke i en egen «boble» i den fysiske verden, de kan dessuten også speile digital markedsføring. I dag er kommunikasjon i digitale flater obligatorisk også for mindre virksomheter, og det er viktig at skilt og annen fysisk profilering henger godt sammen med de digitale budskapene.

Med smarte gatebukker og skiltholdere er det dessuten enkelt å skifte ut budskap i den fysiske verden, og det er derfor enkelt å tilpasse kommunikasjonen i den fysiske verden til endringer i den digitale markedsføringen. Ved å speile virksomhetens særpreg i digitale kanaler i både skilt og andre profileringstiltak, gir du kundene dine et helhetlig og gjennomført budskap, som er enkelt å forholde seg til i alle flater.